Yet Another Bulletin Board
Sponsored by: The Fans!


Welcome, Guest. Please Login or Register.
Apr 18th, 2024, 4:49am

Upcoming Premiere Dates:
Survivor 23, Season premiere
Thursday, September 14 (8:00-9:30 PM, ET/PT) on CBS




Home Home Help Help Search Search Members Members Chat Chat Member Map Member Map Login Login Register Register

| Fantasy Survivor Game | Music Forums | The '80s Server Forums | Shop Online |



Metropolis Reality Forums « att excentrisk belastning tenderar »

   Metropolis Reality Forums
   Survivor
   Survivor General Gossip & News
(Moderators: lakelady, yesteach, MediaScribe, Isle_be_back)
   att excentrisk belastning tenderar
Previous topic | New Topic | Next topic »
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print
   Author  Topic: att excentrisk belastning tenderar  (Read 154 times)
Labi1995
ForumsNet Member
United_Kingdom 
**



I love YaBB 1G - SP1!

   
View Profile

Posts: 93
att excentrisk belastning tenderar
« on: Sep 12th, 2018, 12:25am »
Quote Quote Modify Modify

En annan anledning till att jag finner detta resultat fascinerande ?r i ljuset av anekdotiska bevis fr?n medf?ljande l?pare som har beskrivit hur Adidas Superstar Mujer de har gjort kn?sm?rta f?rsvinn genom antingen A) springa barfota eller B) springa i maximalt kuddefria, l?gdr?ksskor som Hokas. Jag blev faktiskt st?lld till denna fr?ga n?r jag pratade i f?rra veckan i ett l?pande l?ger - hur kan tv? s?dana Nike Air Pegasus 83 Dames olika tillv?gag?ngss?tt b?de leda till minskad kn?sm?rta? Mitt svar var att det finns troligt flera s?tt att uppn? samma m?l att minska belastningen vid kn?et. Jag t?nkte inte mycket p? mekanismerna, men m?jligheterna b?rjar att kristallisera lite i mitt huvud. Barefootf?rklaringen ?r l?tt. Det har varit v?l k?nnetecknat att barfota l?per tenderar att resultera i en kortare, snabbare strid med st?rre kn?b?jning vid f?rsta kontakten men mindre kn?b?jning i mittl?ge (jag skriver om detta i stor utstr?ckning i kapitel 8 i min bok). Det h?r ?r den exakta m?nstervisningen i Wisconsin-studien vid 110%Nike Air Max 2017 Damen  av f?redragen kadens. S? att ta bort dina skor kan mycket v?l leda till kinematiska anpassningar vid kn?et som minskar belastningen och i sin tur minskar kn?sm?rta. Det ?r d?rf?r jag f?respr?kar att ge barfota eller en mycket minimal sko ett Nike Air Force 1 Mujerf?rs?k (v?ldigt gradvis!) Om du har kronisk patellofemoral sm?rta. Om alternativet inte k?rs kan det inte skadas f?r att ge det ett skott.
Men vad s?gs om Hokas? Mitt inledande t?nkande n?r jag st?lldes fr?gan var att den omfattande d?mpningen minskade markreaktionskrafterna eller lastningshastigheter och s?lunda p? n?got s?tt gynnade kn?et. Efter att ha l?st detta Nike Air Presto Damen dokument t?nker jag p? en n?got annorlunda mekanism. Hokas ?r en super mjuk sko. En av de kinematiska anpassningarna att springa p? en mycket mjuk yta (t?nk sand eller trampolin) ?r att styva benet. Jag undrar om en av anpassningarna Nike Air Max 90 Damskie att k?ra i Hokas ?r ?kad benstivhet och minskad kn?b?jning i mitten. Detta kan f?rklara minskningen av kn?belastningen rapporterad av m?nga l?pare som har blivit k?r i dessa skor. med r?tt laboratorieinstallation ?r det relativt l?tt att studera Nike Air Max 90 Mujer f?r att ta en massa l?pare och j?mf?ra kinematisk barfota, i en traditionell sko och i Hokas och j?mf?ra saker som topp kn?b?jning i mitten. Jag v?ntar p? resultatet! Under tiden kan jag beh?va damma bort min Hokas och ta dem f?r en andra g?ng, f?ljt av lite avst?nd barfota. Jag ?r nyfiken p? hur mitt kn? kommer att k?nna under de tv? f?rh?llandena. Om jag Nike Air Max 90 Mens best?mmer mig f?r att g?ra det, ska jag rapportera resultaten! Jag k?nner din hypotes om l?pare i HOKA som k?rs med styvare leder och resulterande l?gre kn?b?jning i mitten ?r rimlig. Detta skulle beh?va g?ras samtidigt som man undviker ?kad Nike Air Max 90 Femme str?ckl?ngd / minskning i kadens. En sak som jag tror kan vara viktigt att stressa relaterade skador ?r att excentrisk belastning tenderar att vara mer skadlig f?r koncentrisk belastning. Inte bara ?r de absoluta krafterna viktiga men m?ngden Nike Air Max 95 Femme str?ckning som musklerna, senorna och ligamenten genomg?r under belastning. Att minska m?ngden r?relse av lederna under belastning kan vara lika viktigt som att minska den faktiska belastningen p? dessa mjukv?vnader
IP Logged
Back to top
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print

Previous topic | New Topic | Next topic »

Metropolis Reality Forums » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.3.1!
YaBB © 2000-2003. All Rights Reserved.