nuliba
ForumsNet Member
 
 I love YaBB 1G - SP1!
Posts: 123
|
 |
Als een van die atleten niet Michael Jordan
« on: May 26th, 2016, 9:45pm » |
Quote Modify
|
Als een van die atleten niet Michael Jordan, consumenten kunnen wereldwijd nog uitspreken van Nike als Mike. In een groot deel omdat van die ene werknemer met de duizend-watt glimlach en springplank benen, er is geen grotere statussymbool onder jongeren dan Nike producten. Maar vergis je niet: Als athletically Awesome en charismatisch als Michael Jordan is, Nike Air Max 90 Dame bezuinigingen alleen niet Nike wereldwijd zo herkenbaar als Coca-Cola en McDonalds. Noch heb Nike Blazer Dame bezuinigen "Just Do It", de slogan die het best kapselt de jaren 1990. Nike is een cultureel icoon omdat Knight begrepen en veroverde de tijdgeest van de Amerikaanse popcultuur en trouwde aan sport. Hij vond een manier om de verering van Helden van de samenleving, obsessie met statussymbolen en voorliefde voor enkelvoud, vaak rebelse cijfers benutten. Nike's verleidelijke marketing richt zich vierkant op een charismatische sporter of afbeelding, zelfs zelden vermelden of tonen van de schoenen. De Nike Swoosh is alomtegenwoordig dat de naam Nike vaak helemaal weggelaten. "Phil begrijpt de symbolische kracht en aantrekkelijkheid van de sport", aldus A. Michael Spence, decaan van de Stanford Graduate School of Business en een Nike bestuurslid. "En Nike Air Max 90 Womens bezuinigingen helpen bouwen dat verband in onze cultuur." Knight begreep ook dat deze lust for Nike Air Huarache Womens Heroes en waardering voor in-your-face houding niet beperkt is tot de Amerikaanse jeugd. Hij voorspelde correct dat de Amerikaanse cultuur was een verhandelbaar Commodity - dat tieners van Parijs naar Shanghai net zou zijn als die met veel attitude Charles Barkley's als tieners in Trenton en San Diego.
|