sooo
ForumsNet Member
    
 I love YaBB 1G - SP1!
Posts: 2574
|
 |
Nike Air Max 90 Womens Black
« on: Nov 15th, 2017, 8:10pm » |
Quote Modify
|
Vandaag vullen sneaker-samenwerkingen de e-pages van Highsnobiety in en het is eigenaardig om je een tijd voor te stellen waarin deze partnerschappen niet alledaags waren. In 2000 werkte Californisch surfmerk Stussy samen met Nike om twee beperkte versies van de Air Huarache te produceren. Deze samenwerking liep zijn tijd jaren vooruit en schiep een belangrijk precedent dat een ruimte opende voor kleinere, onafhankelijke merken om met grotere, meer gevestigde namen zoals Nike te werken. 'Samenwerking' was verre van het verleidelijke, marketing-buzzwoord dat het nu is, omdat het publiek voor sneakers aan het einde van de jaren negentig en het begin van de jaren 2000 veel kleiner was. Nadat Stussy de bal had laten rollen, sloot de Japanse retailer zich samen met de Swoosh in 2002 aan om een unieke versie van Nike Internationalist Womens de klassieke Air Max 1 te creiren. Het team bij atmos voegde een onmiskenbaar "Safari" -motief toe aan het nu-iconische ontwerp van Tinker Hatfield, dat is vandaag beschouwd als een van de beste versies van de Air Max 1 tot nu toe. Een jaar later, in 2003, werkte atmos opnieuw aan de Air Max 1, waardoor de fans een nieuwe "Viotech" versie kregen met een paars en gemengd bruin thema. De Japanse retailer atmos kreeg snel erkenning in sneakerhead-kringen, waarmee hij een sterk fundament van samenwerking met Nike versterkte. Vooruitblikkend naar 2007, kwam de atmos x Nike Air Max 1 "Elephant" ter plaatse als onderdeel van een "Zoo" -pakket. Hoewel de Air Max 1 "Elephant" slechts een voorbeeld is van het scherpe oog van Nike voor samenwerking, vooral in de vroege dagen van streetwear-culturen, gebruikten de fans van Air Max vorig jaar Nike Air Max 90 Femme Noir hun stemmen om de sneaker voor 2017 te doen herleven. Over Nike gesproken, creative Director Hirofumi Kojima merkte op: "Natuurlijk was het een groot genoegen en de grootste eer voor een persoon wiens taak het heeft over sneakers. Om eerlijk te zijn realiseerde ik me het belang van het evenement in eerste instantie niet, maar veel feestelijke opmerkingen van het personeel en mijn vrienden hebben me dat doen beseffen. ' Voor een gigantisch sportkledingbedrijf dat het gevecht voerde met Reebok en andere merken voor dominantie op de Amerikaanse markt, was het relatief riskant om middelen toe te wijzen aan een samenwerking met een kleine, Japanse boetiek zoals atmos. Sprekend over het onbeschaamde kleurenschema, legde Kojima uit; "Ik herinner me Nike Air Max 90 Womens Black dat ik met de mensen in Nike Japan, die bij het project betrokken waren, heb gesproken Adidas Superstar Womens over het cre?ren van iets gek en stom dat een impact zou hebben op de markt. We vonden toevallig een vintage Nike-kinderschoen met zebraprint en we besloten schoenen te maken met dierenprints onder het concept van de dierentuin. "Zoals we hebben gezien, gaat deze traditie van Nike samen met kleinere boetieks en merken om te stijgen naar hun ideein heeft op een grote manier zijn vruchten afgeworpen. Interessant is dat het kleurenverhaal van de atmos x Nike Air Max 1 "Elephant" parallel loopt met dat van de Japanse streetwear first-mover A Bathing Ape, die verwijst naar het idee van een aap die in lauw water baadt, als een zelfbewuste metafoor voor de overindulgent , een jongere generatie in Japan, die uiteindelijk het eigen klantenbestand van Nike Air Vapormax Femme het label werd. Op dezelfde manier herinnert de Air Max 1 "Elephant" zich het beeld van een Nike Air Max 2017 Femme olifant die een bad neemt, met hits van helder turkoois op de hiel, tong en Nike Swoosh. In 2017 blijven sneaker-samenwerkingen fungeren als platforms voor innovatie en creativiteit, het stimuleren van nieuwe idee?n en het samenbrengen van gelijkgestemde (of in sommige gevallen ongelijke) partners. Ondanks het feit dat ze deel uitmaakten van enorm verschillende culturen, vonden Nike en atmos elkaar om een samenhangend verhaal te vertellen dat de afgelopen jaren heeft geduurd. Vandaag, 18 maart, heruit Nike de iconische sneaker, vergezeld van een geheel nieuwe atmos x Air Jordan III in bijpassende kleuren. De basketball-sneaker, die de klassieke Jordan-olifantenprint met gespotte safari-details vervangt, heeft ook een doorschijnende zool Nike Air Max Classic BW Dames en hits van oranje.
|