Yet Another Bulletin Board
Sponsored by: The Fans!


Welcome, Guest. Please Login or Register.
May 8th, 2024, 12:44am

Upcoming Premiere Dates:
Survivor 23, Season premiere
Thursday, September 14 (8:00-9:30 PM, ET/PT) on CBS




Home Home Help Help Search Search Members Members Chat Chat Member Map Member Map Login Login Register Register

| Fantasy Survivor Game | Music Forums | The '80s Server Forums | Shop Online |



Metropolis Reality Forums « Adidas varianten gericht op specifieke »

   Metropolis Reality Forums
   Survivor
   Survivor General Gossip & News
(Moderators: lakelady, yesteach, MediaScribe, Isle_be_back)
   Adidas varianten gericht op specifieke
Previous topic | New Topic | Next topic »
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print
   Author  Topic: Adidas varianten gericht op specifieke  (Read 57 times)
sooo
ForumsNet Member
Australia 
*****



I love YaBB 1G - SP1!

   
View Profile

Posts: 2574
Adidas varianten gericht op specifieke
« on: Dec 21st, 2017, 8:49pm »
Quote Quote Modify Modify

De adidas Superstar is een low-top basketbalschoen die in 1969 werd uitgebracht. De schoen heeft een rubberen Adidas Tubular Femme schelpteen met een mix van leer en een buitenzool met een huls met beenpatroon. De schoen werd beroemd gemaakt door basketballegende Kareem Abdul-Jabbar en Queens hiphopgroep Run DMC. Door de jaren heen volgden verschillende ontwerpen, kleuren en samenwerkingsverbanden. Het is momenteel een van de meest populaire schoenen tot nu toe.
 
Snakeskin-textuur en een flitsende iriserende kleurbehandeling combineren deze gewaagde nieuwe editie van de adidas Superstar. Met zwart leer voor het bovenwerk en een contrasterende off-white tint voor de buitenzool en de kenmerkende schelpneus, wordt de Superstar dan een beetje wild met de unieke veelkleurige metalen slangenhuiddetails op de drie strepen en het hiellipje. Superstar-fans kunnen deze overal op de wereld vinden om adidas Originals-winkels over de hele wereld te selecteren.
 
Adidas AG Nike Air Max 2017 Womens streeft ernaar haar verkoop jaarlijks met 40 miljoen paar sneakers te verhogen, tot meer dan een half miljard in 2020, grotendeels door een beroep te doen op modebewuste tieners en urban hipsters. In het hart van die inspanning: een decennia-oude schoen vernoemd naar een gepensioneerde tennisser die in South Carolina woont en sinds 1980 geen groot singles-toernooi heeft gewonnen.
 
De schoen is de Stan Smith, een witleren nummer met lichtgroene accenten geintroduceerd in 1971, het jaar daarvoor verdiende Stan Smith (de speler, nu 70) zijn tweede en laatste Grand Slam-singles titel. Dankzij een goed georkestreerde promotionele blitz heeft deze onwaarschijnlijke held een van de grootste comebacks in de marketinggeschiedenis gemaakt, van een afnemend merk dat populair is bij vaders in voorsteden, tot een must-have voor de mode-savvy.Nike Roshe Run Femme  Terwijl ze hun best doen om Nike Inc. te vangen, proberen Adidas-managers delen van de campagne te repliceren om interesse in andere schoenen te wekken. "We wilden het opnieuw positioneren bij modeontwerpers en trendsetters," zegt Arthur Hoeld, hoofd van Adidas 'merkstrategie en bedrijfsontwikkeling. "Dit hoort bij het concept - grenzen verleggen, experimenteren."
 
Aangezien Adidas de opwekking van Stan Smith ongeveer vijf jaar geleden aan het plannen was, was de schoen nog steeds te koop, hoewel hij vaker in discountwinkels te zien was. Het gevoel rond het bedrijf was dat het model zijn mojo had verloren, maar Hoeld en een handvol andere leidinggevenden zagen het potentieel, hun vertrouwen versterkt door berichten dat Phoebe Philo, creatief directeur van het modehuis Céline, gespot was met Stan Smiths op haar shows. Dus het Adidas ZX Flux Womens Black team van Hoeld schetste een campagne Nike Air Max 90 Mujer die erop gericht was om van de basis te kijken, maar die van begin tot eind werd gechoreografeerd met als doel de schoenen de rigueur te maken voor mensen van wie de ouders misschien te jong zijn om zich de laatste keer dat Smith bij Center Court speelde terug te roepen.
 
De eerste stap was contra-intu?tief: Adidas trok de schoen in 2012 uit de markt, waardoor klanten de indruk hadden dat de verhuizing permanent was. Tegen medio 2013 waren Stan Smiths bijna onmogelijk te vinden, wat boze brieven van fans veroorzaakte - en Smith en sommigen spoorde het team van Hoeld aan om de wijsheid van het plan in vraag te stellen. Eind dat jaar begon Adidas met de verzending van een nieuwe versie aan tientallen beroemdheden waarmee het had samengewerkt, waaronder zangeres A $ AP Rocky, ontwerper Alexander Wang en talkshowhost Ellen Adidas Eqt Support Adv WomensDeGeneres. De freebies bevatten een persoonlijk tintje om de sterren te laten dragen: een tekening van Smith op de tong werd vervangen door een afbeelding van elke ontvanger. Adidas sloeg goud in november 2013, toen de Franse Vogue model Gisele Bündchen voorzag van niets anders dan een paar witte sokken - en Stan Smiths. Omstreeks dezelfde tijd bracht Adidas een twee minuten durende webvideo uit met acteurs en sportsterren die po?tisch over de sneakers poetsen. "Mensen denken dat ik een schoen ben", klaagt Smith in de clip, eraan herinnerend dat zijn zoon ooit vroeg: "Pa, hebben ze de schoen naar jou vernoemd of jij naar de schoen?"
 
De eerste nieuwe modellen, geprijsd op ongeveer $ 90, hieuwen nauw aan bij de eenvoud van het origineel, met een wit lichaam en een vleugje kleur op de tong en hiel. Begin 2014 verscheepte Adidas ze Nike Air Max Thea Hombre Blancas naar winkels voor fans van hardcore sneakers, gevolgd door gespecialiseerde schoenenwinkels en, maanden later, warenhuizen en grote kraampjes. Later dat jaar voegde het bedrijf gestaag spin-offs toe: Stan Smiths op hoge hakken, faux-krokodillenhuid en honingraatleer, evenals 10 paar handgeschilderd door zanger Pharrell Williams en verkocht in de Colette-modewinkel in Parijs voor € 500 ($ 545 ). In 2015 introduceerde Adidas varianten gericht op specifieke leeftijdsgroepen en smaken: gesimuleerd struisvogelleer, klittenbandsluitingen, wit met roze accenten, blauwe pony-hiellipjes - zelfs een met Kermit the Frog. "We willen dat een consument drie, vier of vijf paar koopt", zegt Eric Liedtke, Adidas 'wereldwijde merkleider.
IP Logged
Back to top
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print

Previous topic | New Topic | Next topic »

Metropolis Reality Forums » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.3.1!
YaBB © 2000-2003. All Rights Reserved.