xiaoxiangyu
ForumsNet Member

I love YaBB 1G - SP1!

|
 |
hakken strike met
« on: Sep 26th, 2017, 4:09am » |
Quote Modify
|
Ruim een ??jaar geleden schreef ik een paar posts (hier en hier) waarin ik vertelde hoe mijn vrouw pijn veroorzaakt door een neuroom in haar rechtervoet kon overwinnen door in Hoka-schoenen te lopen. De Hokas scheen de truc vrij snel te hebben, en ik heb sindsdien anekdotes van anderen gehoord die lijken te hebben gebruikt om Hokas te gebruiken om pijn in de voorhoofd te beheren tijdens het lopen (ik zou erop moeten wijzen dat er veel mogelijke oorzaken zijn van Adidas Nmd Femme pijn in de voorhoofd, niet alleen neuromen). In tegenstelling tot het bovenstaande is een van de meest voorkomende verwondingen bij lopers die minimale schoenen proberen, metatarsale stressfracturen (dit is ook grotendeels anekdotische). Ik heb de neiging om in mijn rechter voorhoofd een genormaliseerde pijn te krijgen wanneer ik in Vibram Fivefingers hardloop, hoewel dit niet in andere minimale schoenen voorkomt. Ik geloof dat andere schoenen wijzigen hoe krachten tijdens het lopen op het lichaam worden toegepast, en als de hierboven beschreven anekdotische waarnemingen representatief zijn voor meer wijdverspreide patronen, kan Hokas de krachttoepassing op de voorvoet verminderen, terwijl minimale schoenen kan de krachttoepassing op de voorvoet vergroten. We hebben een aantal indirecte bewijzen voor de laatste in de vorm van Adidas Ultra Boost Mujer een studie die verhoogd beenmerg-oedeem heeft zien in de metatarsals van lopers in Vibram Fivefingers ten opzichte van lopers in meer traditionele schoongemaakte schoenen. Bovendien heeft een studie in de pers bij het Journal of Science and Medicine in Sport de plantardruk vergeleken tussen onderwerpen die in minimale schoenen (Merrell Pace Glove) vs. traditionele kussenschoenen draaien en de volgende resultaten gemeld hebben (ik heb niet de volledige tekst van deze studie nog) Uit deze studie blijkt dat piekdrukken aanzienlijk hoger zijn onder de centrale en laterale voorvoet in een minimale schoen, zelfs als er een verandering in voetstakingstype ontbreekt. Ik heb lang vermoed dat krachten tijdens voortstuwing belangrijker zijn dan impactkrachten bij metatarsale stressfrakturen. Deze resultaten kunnen dit idee ondersteunen, aangezien een verandering in landingstype niet in de minimale schoen werd waargenomen (en de meeste mensen Nike Air Pegasus 83 Womens hebben de neiging om te hakken strike met schoenen aan). Ik heb me al lang afgevraagd welke aspecten van een schoen als die van Hoka, die kunnen profiteren van lopende pijn in de voorhoede. Is het de dikker midsole kussen? Is het de brede zool? Is het het rockered ontwerp van de zool? Iets anders? Nou, we hebben nu een beetje bewijs dat dingen beginnen te verduidelijken.
|